Quando a "morte" de um produto está no meio
De acordo com Michael J. Silverstein (Boston Consulting Group) nos mercados dos Estados Unidos, Europa e Ásia os consumidores estão a bifurcar o seu cabaz de compras em dois grandes blocos de consumo: Por um lado não se importam de pagar caro por bens e serviços "premium", por outro estão a regatear para pagar o menos possível por bens básicos (ou de baixo envolvimento).
"The middle ground remains the biggest segment of purchasing but is shrinking - for exmaple, in televisions it is already down 40%, in cars 12%.
Overall, it is estimated that the middle market will decline by 5% a year over the next five years, offset by the bottom-end growth of a similar amount and a 10%-12% increase in premium purchasing.
Companies staying in that market will find the going tougher and be forced to make major business decisions, such as shutting plants, changing overhead structures and getting out of product categories. Shifting up or downmarket is the alternative."
É caso para afirmar que o luxo convive bem com o "low cost/discount".
[Fonte: "Death in the middle" + "Middle ground"]
August 04, 2006
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1 comment:
Pois, isso deve baralhar a segmentação aso marketeers todos. E agora?
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