July 30, 2007

"Planners numa encruzilhada"?



"Pity the poor account planner. Not long ago, planners were the undisputed rock stars of the agency business. But they're now mere mortals in "the middle of the maelstrom of everything going on -- what communication, what media, how to compete and how to become versed in multimedia".

Está-me a escapar alguma coisa?

O «o quê?» (mensagem e insight) e «o como?» (media/canais de contacto com o consumidor ... fosse TV no passado ou viral, YouTube, guerrilha, poster, ambient no presente) sempre fez parte do leque de competências do planeador dentro de uma agência de publicidade.

Ele deve sempre saber onde o consumidor anda e como chegar a ele, independentemente do mesmo passar hoje mais tempo na net ou com os "phones" do iPod nos ouvidos.

4 comments:

Anonymous said...

Chiat\Day now has a unit called Media Arts Lab, where planners study the consumer as being part of an audience and how to connect with it. Other networks are doing the same by embracing the web 2.0 paradigm and the ways people are dealing now with new media. So planners need to be more versatile, but that doesn't mean they're outdated or threatned. Just look at the amount of planners that have blogs and are on a daily-basis engaged with youtube, myspace, slideshare, joost, wikis, etc.

Fabiano Coura said...

quem é você? gostaria de lhe enviar um e-mail... Abs, -Fabiano (Brasil)

Anonymous said...

Sim as agências agora inventaram os media lab para dizer aos anunciantes que sabem o que é o youtube, o second life, o hi5 e companhia. Nada de novo.

Anonymous said...

Tens um blog que é como é que hei-de dizer... rebuscado :D

Não percebi ainda se é inglês se é português se o que é :P

Ainda assim apresentas uns gráficos de todo interessantes, só por isso já valeu a visita.

Abraço